Gdy rzeczy oddane przez Komitenta nie spełniają cech, o których mowa w pkt 1. powyżej, Komitent jest zobowiązany do doprowadzenia ich to stanu wymaganego lub zleca to Komisantowi (warsztatowi), który na podstawie cennika potrąca opłatę z kwoty sprzedaży, za doprowadzenie rzeczy do jak najlepszego stanu.
Komisant może zawsze odmówić przyjęcia towaru do sprzedaży.
Wycena towaru odbywa się przy udziale Komisanta i Komitenta i jest ustalana wspólnie dla każdej rzeczy indywidualnie.
Przy wycenie towaru wymagany jest dowód zakupu lub uprawdopodobnienie czasu jego eksploatacji i własności Komitenta.
Prowizja dla Komisanta za sprzedaną rzecz wynosi 18% ceny sprzedaży.
Umowa komisu zawierana jest na czas pół roku.
Po upływie 6 m-cy (jeśli umowa nie stanowi inaczej) od oddania rzeczy w komis, Komitent ma 2 tygodnie czasu na odebranie rzeczy od Komisanta w siedzibie firmy. Po tym okresie rzeczy zostaną umieszczone w przechowywalni, która jest płatna w wysokości 2 zł za każdy dzień roboczy (dla wszystkich rzeczy łącznie). Po upływie 2 miesięcy i braku odbioru rzeczy przez Komitenta, rzecz może zostać sprzedana po zaniżonej cenie dla pokrycia poniesionych kosztów i nie pokrytych należności od Komitenta.
Komisant nie korzysta i nie wypożycza rzeczy, które są własnością Komitenta.